Bad Bevensen

Några dagar i Bad Bevensen gör nytta för både kropp och själ.

I november 2003 arrangerade vi den första resan till populära kurorten Bad Bevensen på Lünenburger Heide i Tyskland. Resorna har blivit mycket uppskattade. Vi bor på 4-stjärniga Quality Hotel Kieferneck som erbjuder en trivsam miljö med god mat och bra service. Hotellet har egen SPA-avdelning, inomhus pool och bastu.
Ett par kvarter från hotellet finns ett stort Thermalbad där vi året om kan bada i 33 gradigt naturligt och mineralrikt vatten som pumpas upp från 651 meters djup. Ett stort bastulandskap bidrager till en spännande upplevelse.

Hotell Kiefernecktermalbadet

Dag 1

Via Rödby-Puttgarden är vi nere i Tyskland före lunch. Lite förmånliga inköp brukar vara uppskattat innan vi intager lunchen som består av en god landgång. Via Hamburg kommer vi fram till vårt resmål ca kl 16.00. Middagen på kvällen brukar bestå av en mycket bra buffé.

Dag 2

Efter en stor frukostbuffé ges möjlighet till besök i staden, på Thermalbadet eller en skön behandling på hotellets SPA avdelning. Gemensam fyra rätters meny på kvällen.

Dag 3

Efter frukosten erbjuder vi, vid adventstiden, ett besök på någon av de kringliggande julmarknaderna. En del av gästerna gör ännu ett besök Thermalbadet. Vid andra årstider kan vi t ex besöka en orkidéodling, åka häst och vagn ut på heden, åka till Uelzen för att se Hundertwassers berömda järnvägsstation mm.
En spännande Adventsbarbecue , där köttet grillas ute på en julpyntad terrass, avslutar kvällen. Vid andra årstider –  något annat gott från köket.

Dag 4

Frukost och utcheckning från hotellet avslutar vistelsen i Bad Bevensen. Resan fortsätter till Lübeck och ev ett besök på deras julmarknad. En god lunch är alltid uppskattad. Via färjan Puttgarden-Rödby når vi Danmark och är tillbaka i Skåne på kvällen.